De lente hangt in de lucht en bij mij begint het dan te kriebelen.. Er staan twee zakken vol kleding in de gang voor de kringloop, de kleurstalen zijn gehaald om de muur lekker op te frissen en zoals je misschien ziet heb ik de blog ook onder handen genomen!
Een jaar geleden ben ik op mijn verjaardag begonnen met deze persoonlijke blog. Ik had niet gedacht dat ik het zó leuk zou vinden om te schrijven/fotograferen, én dat ik zoveel positieve reacties zou krijgen op mijn blog! Ik kreeg mailtjes met vragen over de kleuren en meubels die ik in huis heb, reacties op de keuken, vragen over interieur styling en aanvragen voor workshops. Wauw! Het maakt me alleen nog maar enthousiaster om hiermee door te gaan.
Meer focus
Misschien weet je het al, maar sinds kort werk ik als zzp-er en mijn website is pas online! Op één van mijn pagina’s staat met koeienletters:
Je kunt pas een sterk merk bouwen als je goed weet wie je bent, wat je wil bereiken en hoe je dit vormgeeft.
Toen ik dit las moest ik denken aan mijn blog, want toen ik begon heb ik niet zo stil gestaan bij het bouwen van een merk. Wie is ‘Amber loves Design’ eigenlijk als merk, wat wil ze bereiken en hoe geeft ze dit vorm? Om helder voor ogen te hebben wat ik wil uitstralen, waar ik over schrijf en wat voor foto’s ik plaats, heb ik kernwoorden opgesteld. Deze kernwoorden zijn:
Met deze nieuwe focus heb ik kritisch gekeken naar mijn logo, de kleuren & lettertypen en kwam ik tot de conclusie dat ze niet meer passen. Daarom heb ik de blog in een nieuw jasje gestoken!
Moodboard
Voordat ik tot de nieuwe stijl kwam, heb ik een moodboard gemaakt. Op Pinterest heb ik een nieuw bord gemaakt met allerlei afbeeldingen die passen bij de kernwoorden die ik bedacht heb. Ik kan in één oogopslag zien of ik de juiste stijl te pakken heb en welke afbeeldingen toch buiten de boot vallen. Deze afbeeldingen haal ik er dan uit zodat de stijl ‘kernachtig’ blijft. Tijdens het designen of het kiezen van bijvoorbeeld interieur items, kijk ik regelmatig naar het moodboard om te checken of ik de juiste keuzes maak.
Een nieuwe strakke look
Het logo is strakker en de typografie contrasteert door de elegante titel, de moderne schreefloze body tekst en handgeschreven tekst.
De kleuren die ik voor me zie bij ruimte, luxe, warmte en eigenheid zijn warm en contrasterend. De antraciete kleur staat voor luxe en is geïnspireerd op mijn keuken. Lichte tinten reflecteren licht en creëren ruimte, vandaar de zachte crème kleur. De beige tint geeft samen met de roest kleur een warm gevoel. De roest kleur staat ook voor eigenheid, omdat het niet vaak gebruikt wordt door merken. Deze kleur zal ik niet overdreven veel gebruiken, het is meer een accentkleur.
Ben je benieuwd naar mijn keuken?
Onze droomkeuken
Kleuren in verf
Deze kleuren komen niet van een kleurstaal omdat het digitaal voor mijn blog heb samengesteld. Ik krijg vaak de vraag of ik weet welke verf mengkleuren hierbij in de buurt komen en heb het opgezocht voor je.
Schaf eerst kleine testers aan zodat je het zelf kunt uitproberen. Ik heb het uitgezocht op basis van de digitale kleuren van Flexa.
Work in progress
Ik heb allerlei ideeën voor mijn website en blijf de komende tijd aanpassingen doen. Je zult hier binnenkort vast nieuwe dingen tegen komen en als je leuke tips hebt, hoor ik het graag! Blijf je me volgen?
Wil je meer lezen over kleur?
Reacties
Hi, ik zou graag de kleuren eigenheid en warmte op mijn muren willen. Weet u of hier de juiste kleur verf voor is?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Shanti
Hoi Shanti, Eigenheid lijkt op de kleur Dandy Dust en Warmte lijkt op Gentle Umber – Pure. Beiden zijn van Flexa. Ik denk ook dat er van die kleine testers voor zijn, dus je kunt ze eerst uitproberen. Succes!